dinsdag 18 mei 2010

Chateaubriand, wilde wortel en dolle kervel

De afgelopen dagen waren vrij stormachtig. Door de hevige wind verloor de pruimelaar bijna al zijn vruchten, talloze bladeren van de druivelaar werden afgewaaid, en vanmorgen ontwaakten we zelfs met een (broodnodige) regenbui. Het is nog steeds winderig, een beetje fris voor de tijd het jaar, maar heerlijk voor een wandeling rond het dorp. Momenteel staan de wilde wortel én de dolle kervel in bloei, de ene eetbaar, de andere dodelijk giftig! Hun tere bloemschermen tekenen mooi af tegen het venkelgroen, én een oude editie van Chateaubriand die ik deze winter op een boekenmarktje in Antwerpen op de kop tikte.



18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sfeervolle foto's heb je er van gemaakt. Wat een bijzondere planten met lieflijke bloempjes.
    Groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ma chére Anne, simple, tendres et trés jolies photos!!!!!!!!!
    Belle après-midi
    Bisous Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n regenbui is een zegen, en een lekker temperatuur ook. Weg met de storm en de kou.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's Anne, echt genieten! Hier gaan de temperaturen eindelijk wat omhoog, heerlijk!
    Fijne dag, groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Delicate and charming images Anne!
    Wish you a sunny day!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat het weer ook is.......
    Ik geniet heerlijk van je prachtige beelden...
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verwennerij weer .jouw mooie post van vandaag !!

    Bedankt lieve Anne....fijne avond groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bloempjes lijken allemaal op fluitekruid dat hier nu volop in de polder groeit( samen met geel koolzaad)
    Pas maar op dan met die giftige soort, je zal je vergissen en een lekkere wilde salade maken...
    groetjes Fleur uit de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's heb je gemaakt tijdens je wandeling!

    Het weer is volgens mij overal van slag.
    Maar het schijnt nu dan toch echt te gaan komen dit weekend.

    Wat een prachtige editie van Chateaubriand heb je op de kop getikt zeg! Wat mooi met de witte bloemetjes.

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je er mooie foto's van gemaakt, mijn complimenten!

    Groeten,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's van het prachtige fluitenkruid. HEt staat hier ook in allerlei kleine vaasjes op tafel, genieten van het fijne bloempje en de heerlijke geur!

    Een gezellig Pinksterweekend, @nne!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie post en wat een andere wereld, al zou ik de Aldi wel missen, haha.

    Fijn weekend,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Anne,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik ben zeer vereerd met je woorden. Jouw blog is ook ontzettend leuk, ik kom dus regelmatig terug.
    Prettig weekend,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello Anne!
    Lovely beautiful pictures!
    Have A NICE WEEK!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi blog heb je, met sfeervolle foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. bonjour @nne,

    Merci pour votre visite sur mon blog.

    Je découvre le vôtre.

    J'aime beaucoup vos photographies.

    Bonne fin de journée

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Anne, leuk dat je volger geworden bent op m'n blog! Welkom hoor! Zoals je ziet ben ik ook volger geworden bij jou, want ik vind je blog erg leuk... mooie foto's maak je ook. Heel sfeervol. fijne pinksterdagen, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Anne,

    dank je voor de enthousiaste reaktie op mijn blog. Wat heb je zelf ook een verrukkelijke blog! Ik heb genoten en kom je zeker regelmatig bezoeken!!
    Ik wens je een fijne 2e pinksterdag en geniet maar van alles op zo'n mooie dag!
    Groetjes van Jayne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie. Tot gauw, @nne

Merci pour votre petit mot. A bientôt, @nne