maandag 20 september 2010

... en eindelijk m'n "pay it forward kadootje"

Twee weken geleden won ik het "Pifje" van Michaja! Wat is een "Pif" ... eh bèn tout simplement een "Pay It Forward"-cadeau. Door alle drukte (er zijn eindelijk veel én geïnteresseerde toeristen op Kreta!), moest Michaja me nog even een extra-mail sturen om te melden ...dat ik gewonnen had. Ik had niet eens de tijd gehad om  mails/blogs te lezen, laat staan om zelf te bloggen! En toen kreeg ik plots een paniekgevoel. Help, ik moet een zelfgemaakt cadeau uit m'n hoed toveren. In de winter ben ik best een creatieve knutselaar, maar tijdens de zomermaanden eerder een kilometervreter ... om 04.30 uit bed, 16,5 kilometers lopen in de kloof, en 's avonds met de kippen op stok! Wachten op de eerste vrije dag ...en nogmaals paniek!! Het voetje van de naaimachine wil niet naar beneden, maar na veel sakkeren, en sleutelen aan m'n Pfaffje kan m'n eigen "Pif" op het web. Een nostalgische broodzak voor de stokbroden uit de Provençe en elders. Wanneer ik Michaja's blog lees, ruik ik de Provençaalse kruiden, het geurige Franse stokbrood ... vandaar! 
En nu even terzake ... wat houdt een "Pif" eigenlijk in? Je ontvangt een cadeautje (ik, van Michaja) en stuur daarna m'n eigen retro-broodzak door aan 3 andere lezers die zich aanmelden voor de "Pif" ... jullie kunnen deelnemen tot 1 november! Dan kan ik weer beschikken over een goed werkende naaimachine, en heb ik alweer de nodige metertjes "plekto" (gehaakte boord) gemaakt!







P.S. 
Ik heb gekozen voor een stroplint in gevlochten canvas ...
mooie stoer bij de natuurkatoen en het haakwerk!
Willen jullie een satijnen of katoenen lint?
Gewoon even melden bij jullie deelname aan de "Pif"

Lieve groet, en een heerlijke week,
@nne

23 opmerkingen:

  1. Wat geweldig leuk Anne!!!!!! Oh ik kan niet wachten tot het er is.
    Nog leuker vind ik dat je het gewoon direct verteld wat we krijgen. De meesten van ons (inclusief ikzelf) houden het als een verrassing zodat iedereen in spanning zit te wachten tot het kadootje binnenkomt. Maar nu zit ik gewoon elke dag in spanning af te wachten wanneer dit geweldige PIF kadootje in mijn brievenbus valt.
    Liefs en bis
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, haak je dat lint zelf??? Super! Ik weet nog iets vaags over stokjes, lossen en vasten maar verder...... Ben dus erg onder de indruk, dat begrijp je.
    Zit trouwens nog steeds bij te komen van mijn gewonnen give away, zucht, heerlijk...
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ne comprends pas tout mais ce que tu présentes est vraiment très beau !
    Belle semaineà toi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kaatje, doe je ook mee voor de "Pif"? Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zeg...je zal maar zo'n cadeau ontvangen.....echt super geworden.
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohhh enig ik doe mee met Wendy ben erg benieuwd wat een prachtige broodzakken, maar wat moet ik nou maken whaaaaaaa ik weet het echt nog niet, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een heel leuk idee Anne, mooi gedaan.
    Maar ik ben absoluut niet creatief.
    Veel succes ermee.lieve groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zeg, ontzettend mooi met dat kantrandje.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. this is a very good idea and sooo beautiful:):), a lot of lucky :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bonsoir ma chére Anne, Votre sac de pain est trés magnifique!!
    La dentelle est belle!
    Bonne soirée
    Bisous
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Serene schoonheid, hihi, kwam zo maar in me op. Prachtig wit en mooi gesteven, lieflijk kantje... genieten!

    Een leuke week, @nne xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig @nne, de broodzak met de mooie gehaakte "Plekto" erg mooi gemaakt!!!

    Heerlijke week,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Anne,
    Wat een schitterende broodzak heb je gemaakt.
    Helaas ben ik zo druk dat ik al meer dan een week niets gefreubeld heb. En ook deze week zit weer boordevol. Het is dus voor mij niet handig om me aan te melden voor de PIF. Misschien een andere keer, want het lijkt me erg leuk om mee te doen.
    Jij ook een hele fijne week toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello Anne!
    Praktich very nice, and thanks for you inspired me!
    have a nice week!
    Kathrine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hello Anne!
    Beautiful bag, I think you have won? Nice to put the bread in...
    Hugs
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo...ik ben je even officieel gaan volgen hoor, anders kan ik 't gewoonweg niet meer bijhouden allemaal ;)
    Dat pif is wel grappig zeg...ik heb 't snel even gelezen maar zal 't morgen eens goed lezen, het is hier nu te druk met twee actieve kinderen die in 't rond springen én 'man bijt hond' die zo begint :)

    Groetjes, Veronique fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. this lace is so beautiful! i loive your pictures :)
    have a sweet day,
    justyna

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ow wat prachtig zeg je broodzak,helaas ben ik niet zo creatief en heb last van faalangst,dus doe niet mee,want niets zou te goed zijn van wat ik zou maken,succes ermee,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Anne,
    Ik vroeg me al af waar het nou over ging met die Pif, eigenlijk een soort swap dus, leuk.
    En wat heb je een prachtige broodzak gemaakt!
    Leuk dat je bij me kwam, ik zal je snel toevoegen, hoef ik niets te missen van je prachtige blog ;-)
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is er, hij is er!!! Niet te geloven wat snel he? En hij is echt heel mooi!
    Heb jij mijn pakketje al gehad? Ik hoop het wel zeg!
    Liefs et belle semaine
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo.
    Wat mooi dat gehaakte kantje..
    Ik kom via via op je blog en vind je foto,s prachtig..
    Ik heb nog niet echt gelezen maar dat ga ik zeker doen. Voor nu heb je er een volger bij hoor..
    Ik heb een leuke give-away. Kom je een gokje wagen?
    Doedoei.
    Lieve gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Begrijp ik het goed dat ik me kan aanmelden voor je pif??

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een mooie pif! ik kende het begrip niet - wat moet je veel afkortingen kennen in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie. Tot gauw, @nne

Merci pour votre petit mot. A bientôt, @nne