dinsdag 7 juni 2011

Alors je me dévoile ...

Heel onverwacht nodigde Laure (klik hier) me uit om - naar aanleiding van de "Stylish blogger Award" die ze gewonnen heeft - 7 (!) dingen over mezelf te vertellen. Even getwijfeld ... maar hier gaan we dan!

Carrière of eeuwig student ...

Ik studeerde in 1982 af als licentiate (doctorandus)Communicatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel. De mooiste herinneringen bewaar ik aan de cursussen van filosoof Hubert Dethier. Carrièrematig heb ik weinig (op een tiental jaren als redactrice in een internationale uitgeverij) met mijn diploma gedaan. Ik kon/kan me te weinig vastpinnen op één vast beroep. Er zijn namelijk té veel dingen in het leven die mij meer interesseren dan geld te verdienen! Genieten van elke moment, bijleren, lezen en blijven leren  ... lopen als een leidraad door mijn leven


Geluksmomenten ...

Die zitten zowat overal ... een mooie zonsopgang  of -ondergang, wilde bloemen in de natuur, een heerlijke maaltijd met vrienden, enkele zonnestralen op een roos ...



Mijn grootste verdriet ...

De onopgeloste moord op mijn dierbare vriendin, nu 18 jaar geleden. Dankzij de heropening van het onderzoek, ben ik eindelijk in staat om dit verlies te verwerken. Mijn dank aan commissaris Kind die het huidige onderzoek in handen heeft, en Anne Berger voor haar aangrijpende reportage over Danielle ... en Peter.


Klassieke muziek ...

Ondanks het muzikale talent lang moederskant, bespeel ik zelf geen enkel instrument meer. Muziek loopt echter als een leidraad door mijn leven. Vooral de muziek uit de middeleeuwen, de renaissance én de barok belanden vaak in de CD-speler. Eén van de favorieten van de laatste weken zijn ...


de madrigale de sonar!

Boeken ...

Een passie van toen ik kind was. Ik heb altijd een boek in m'n tas, op de nachttafel ... kortom leesvoer is altijd bij de hand! Ik hou vooral van Franse literatuur (zeker de klassiekers!). Bovendien geniet ik enorm van oude boeken ... de geur van hun papier, de "dédicace" van de gevers, de nota's van de lezers. Tot nu toe vind je nog pareltjes in de kringloopwinkel ... maar voor hoelang?


Hobbies ...


Fotograferen ... sinds ik als klein meisje met de "Yashika" van m'n vader aan de slag mocht ... des te avontuurlijker door het "kijkluik" waarin  de wereld vervat zat. Verder hou ik van knutselen, alhoewel ik  zeker niet getalenteerd ben! Stempelen van labels, werken met naald en draad, haken, en oude meubels opknappen doe ik het liefst.



Mijn favoriete kleuren?


Die zitten vervat in dit viooltje ... purper voor het hele jaar, wit voor de zomer, groen voor de accenten in m'n huis. En ... zwart, maar de laatste jaren in combinatie met een "vrolijke" kleur!

En nu ...

Rest me nog de taak om het estafettestokje door te geven aan enkele blogsters. Ik denk in het bijzonder aan:


Met vriendelijke groet,
@nne

11 opmerkingen:

  1. Boeiend om meer van jou te weten te komen, waarbij het grootste verdriet ook mij aangreep...wat zal dat moeilijk geweest zijn! Ik haal uit je woorden op dat het onderzoek (als)nog lopende is, ik hoop voor iedereen die dichtbij haar stond dat dit alsnog opgelost wordt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om wat meer over je te lezen...
    Onder de indruk ben ik van je carrière vooral je laatste twee zinnen....stil ben ik van je grootste verdriet.......woorden schieten tekort....en in je geluksmomenten zie ik mezelf......kortom prachtige stukje van jezelf.


    Lees ik nu mijn naam....?
    ;0)
    Wordt vervolgd
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anne,
    Een heel verhaal met mooie Ups en ook een flinke Down zo lees ik....
    Dat valt niet mee om met het verdriet om je vriendin door het leven te gaan heb ik het idee...het krijgt vast een plekje maar de herinneringen blijven voor altijd.
    Ik wens je dan ook veel sterkte met dit verlies ook al is het al een poos geleden en het dragen van de moeilijke momenten,hopend dat er alsnog een oplossing mag komen.
    Geniet vooral van de mooie,fijne en kleine dingen in het leven van alle dag en je fijne hobby,s !!

    liefs
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met je award. Wat ontzettend leuk om meer van je te weten te komen!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo lieve boekenwurm, wat leuk om wat meer over jouw persoontje te lezen. Wat akelig van je vriendin, ik hoop dat je er rust in vind. liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfff heftig......maar we weten gelijk weer een stukje meer van je....xxx....liefs van mij....moet Bonnie nou twee keer???...hihihi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om iets persoonlijk van je te lezen! Wat erg van je vriendin zeg, groot verdriet! Sterkte met het verwerken.
    Tot de volgende post. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik vind het ook leuk wat meer over jou persoonlijk te lezen. Ik had al de indruk van een veelzijdige, creatieve dame en dat is nu wel bevestigd. Naar, die geschiedenis met je vriendin. Maar goed dat de zaak weer heropend is.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie post...indrukwekkend....het verhaal van je vriendin heeft me geraakt.

    Liefs vam loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi nu weten we iets meer van je
    maar wat verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt
    ik kan me indenken dat je dat elke dag met je meedraagt vreselijk
    maar mooi dat je dit met iedereen wilt delen
    en misschien is het ook wel goed voor jezelf
    om het op deze mannier van je af te laten glijden
    en wat een opleiding heb je gehad
    koppie koppie
    en lezen je dat vindt ik ook prachtig
    leuk dat we iets meer weten over jou
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat boeiend om te lezen over je en wat vreselijk van je vriendin,dat lijkt mij zo erg,ik kan het niet omschrijven,alleen al als ik aan haar ouders denk,brr,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie. Tot gauw, @nne

Merci pour votre petit mot. A bientôt, @nne