donderdag 15 december 2011

Zilver, maretak en Boheems kristal

Vorige winter zocht ik - tevergeefs - naar maretak. Sinds het plukverbod in ons land (én andere Europese landen?) is het nog zelden in de winkels te vinden. Toen ik een aantal boeketjes maretak bij "De Plantage" in Antwerpen zag liggen, heb ik geen moment geaarzeld! Ik wil de takjes verwerken in een groenguirlande op de schoorsteen, maar voorlopig vonden zij een plekje in een oude vaas ...


met de sterretjesverlichting uit de Hema


in combinatie met de kaarshouders in armeluiszilver is het licht te wit
(zal ik ze omruilen?)


de bessen van de "vogellijm" 


mooi transparant bij de karaf in Boheems crystal van Pieter Porters

geniet van deze dag, ondankt de regen en de felle wind!
@nne

23 opmerkingen:

  1. Het ziet er prachtig uit.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben altijd weg van deze tere takjes...inderdaad moeilijk aan te komen dus als ik ze vind neem ik het altijd gelijk mee...

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. helemaal niets aan veranderen hij is zoooo mooi zo, sereen en sfeervol XXX Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat de natuur met creaties doet, is hier wel goed te zien, geweldig mooi.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een ideale dag om te genieten van alle mooi decoraties op de verschillende blogs, het ziet er sfeervol en gezellig uit bij jou!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi he?? er word heel wat afgezoend bij ons in de winkel hangen er twee......hihihih!!...ze zijn zo mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, mistletoe! Ik moet denken aan een pre-kerstfeestje van vrienden van ons, enige jaren geleden. De gastvrouw had een hoofdtooi met maretakjes op haar hoofd, dus ze werd de hele avond aan alle kanten geknuffeld. Gelukkig waren we onder vrienden!
    Ik heb ook een (eigenlijk best wel grote) bos mistletoe gekocht. Ik hoop dat ze mooi blijven tot aan Kerst.
    Jouw versiering is prachtig. Dat het licht te wit is zie je op de foto niet. Heel sfeervol.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chère Anne,
    Ik weet niet waarom ik had je uit het oog verloren ... Het spijt me en je vragen om mij te vergeven. Ik lees alle noten die ik had gemist en vond je vandaag met deze mooie foto's van maretak geassocieerd met kristal en zilveren kandelaars: een mooie sfeer!
    Goede dag en kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het regent weer pijpenstelen dus alle tijd om alle blogs een bezoekje te brengen en ohhh wat kom je dan veel mooie decemberblogs tegen. Gezellig sfeertje ook hier.
    Wens je een fijne dag, Trudie3.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze schitterend en was er van de week ook naar gaan kijken. Heb ze nog niet kunnen vinden.

    Kusjes aan elkaar geven ..als je eronder staat..ooit zo leukbedacht.. Houden we erin :-)

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geluk dat je toch nog een maretak hebt kunnen vinden!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's! Ik weet niet meer waar het was waar ik op vakantie was, volgens mij Florida waar je hele bossen langs de weg zag staan! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi je maretak! ik had er vorig jaar ook een maar dit jaar nog niet kunnen vinden....
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er zo mooi uit!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zeg en een mooie combi zo...wist niet eens dat ze zo zeldzaam zijn......
    Vind je lichtjes ook erg leuk.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bardzo ładne dekoracje. Podoba mi się szczególnie gwiazda. U nas też są kłopoty z zakupem jemioły.Pozdrawiam i dziękuję za miłe odwiedziny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook ik wist niet dat ze zeldzaam zijn,..maar prachtig zijn ze in ieder geval! En helemaal hoe je het op de foto hebt gezet!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er prachtig uit @nne, vind ook de kleur mooi en die Misletoe is ook zo mooi, hij is hier wel goed te verkrijgen hoor.....lieve groet en fijne avond Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb hier een kunst takje liggen maar de echte is zo mooi. Mooi gedaan met de lichtjes ertussen.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Anne,
    Leuk dat je me gaat volgen! Jouw blog ziet er ook heel mooi uit, ik ga eens lekker even rondneuzen bij je...
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. N'oublie pas le baiser sous le gui!
    Belle journée.
    Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je wordt er helemaal knuffelig van....mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wij hebben vorige week maretak gekocht - en nu blijkt die al helemaal te verdorren voor het kerstmis is!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie. Tot gauw, @nne

Merci pour votre petit mot. A bientôt, @nne