maandag 2 juli 2012

Saft fläder

Langs de slootrand van het familiehuisje in de polder staat een prachtige vlierhaag. De talloze bloesems nodigden ons uit tot het maken van vliersiroop ... heerlijk verfrissend op warme dagen. Jammer genoeg staat de haag op de scheiding met het veld van boer P. En, helaas is boer P. nogal kwistig met pesticiden. Vrolijk spuit hij zijn veld én de sloot vol met Roundup en andere onkruidbestrijders. De beslissing was snel genomen ... geen "homemade" siroop van een bespoten haag! Gelukkig is er de vliersiroop van het bekende Zweedse woonwarenhuis. Eenvoudigweg lekker, en de flesjes zijn nog mooi ook.




Geen vliersiroop, maar de kleerhanger mét rokje gaat naar Carine van 't achterhuisje. Zij heeft ditmaal mijn give-away gewonnen. Ik bedank iedereen die meedeed voor de lieve en leuke reacties ... én wens jullie een mooie week toe (misschien eentje zonder regen?).

Liefs,
@nne

24 opmerkingen:

  1. Ja, jammer dat er nog steeds zoveel bestrijdingsmiddelen gebruikt worden. Maar gelukkig kun je een goed alternatief vinden.
    En de winnaar van de Give-Away gefeliciteerd!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van de vlier.
    En inderdaad een mooie fles van het
    bekende zweedse woonwarenhuis,
    dat begint met de letter I.

    Proficiat voor de winnaar van de Give Away.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Anne,

    Yoepiiiiee dank je wel, ik heb je give away gewonnen ! Ik geloof het bijna niet ... Ik ga het een mooi plaatsje geven in mijn dressing. Maar eeuuh die vliersiroop was ook goed geweest hoor ;-))

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat je geen siroop kunt maken Anne, maar de bloesems leveren zo ook prachtige plaatjes op!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig fijn kant. Heb ook zo'n fles gekocht. Toch vond ik de eigengemaakte zoeter van smaak en meer vlier, deze is licht zurig maar ach de kids vinden hem ook lekker dus op komt het zeker ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja altijd jammer dat gespuit!Mooi is de vlier toch!

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anne,
    Wat heb je weer mooie foto´s geplaatst. Vlierbessensap, ik heb het nog nooit gedronken. Moet het toch maar eens proberen, dus bij een volgende bezoek aan I maar eens meenemen.
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's Anne....echt genieten....je hebt gelijk dat geen bespoten spul wil....maar puur natuur.
    Je GIVE AWAY was prachtig....Carine zal hier wast heel blij mee zijn.
    ook voor jou een fijne week & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte met je super give-away Carine en jij ook bedankt om deze mooie gift.
    Nog een fijne avond, groetjes Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de vlierbloemetjes zo mooi, prachtige foto's heb je gemaakt !
    Spijtig dat je zelf geen siroop kon maken, Anne ...
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop op een heerlijke zomer week...lekker genieten van het buiten leven.....en tussendoor werken.......liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. J'aime les senteurs subtiles du sureau... les promenades après la pluie dans les chemins bordés de sureau est un émerveillement, une cure de rafraîchissement de l'âme.
    merci pour cette belle publication.

    Gros bisous.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Anne, mooie foto's weer.
    Ik hoop ook dat het weer mooier wordt we zijn er aan toe.

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi Anne, prachtige foto's , hier geniet je van!
    Gefeliciteerd Carine! Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb jij hier weer prachtige foto's van gemaakt Anne...Die vlierbloemetjes zijn zo mooi....Carine van harte gefeliciteerd met je give away...En jij bedankt Anne voor het organiseren hiervan.
    lief groetje...ELLY

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige vlierbessen bloesem en vandaag was het een goede zonnige dag om de vlierbes siroop te drinken:)

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja die vlierbessen siroop van...ja, die!...is echt lekker hé!
    Jammer dat het weer bij jullie het nog een beetje 'net niet' is...hier is het al vanaf zaterdag, best behoorlijk mooi weer, zondag alleen veel wind!
    Piet had toch voorspeld, dat het deze week heel 'goed' zomers zou worden...zal ik anders eens flink jullie kant op gaan blazen...ha,ha!

    Groetjes, en nog een fijne avond!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is echt jammer! Geen vlierbloesem siroop!!
    Hier wil de vlier niet zo groeien. Maar er is wel een variant.
    Helaas weet ik niet of die geschikt is voor consumptie!
    Je foto's zijn echt prachtig!!
    Dank je wel voor het organiseren van je mooie give-away!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is zo leuk deze witte bloemen en zoete wolk! Jammer dat de boeren soms zo respectloos van de natuur ... Prachtige foto's Anne!
    Kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach, da's jammer, geen eigengemaakte siroop. Gelukkig wonen wij in een bosrijke omgeving, waar geen boeren in de buurt wonen...hier 4 flessen gemaakt, voor mij de eerste keer, en het smaakt goed, heb 2 flessen weggegeven aan onze moeders, de 3e kon ik weggooien, zat schimmel op, en de 4e drink ik lekker zelf op. Met ijskoud water (of ijsklontjes) en een schijfje citroen erin: HEERLIJK! Nu de zomer nog!

    Maar de variant van het geel/blauwe is ook goed...

    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik maak al jaren elk jaar vlierbloesemsiroop. ik heb zelf een vlier in de tuin maar pluk de bloesems in een geheim park - 20 bloemen kunnen wel gemist worden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helaas niet geschikt voor siroop, maar gelukkig wel om te fotograferen!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie. Tot gauw, @nne

Merci pour votre petit mot. A bientôt, @nne