donderdag 3 december 2009

Knutselen

Vandaag een dagje vrij! Altijd leuk om wat te rommelen ... en wat vondsten bij mekaar te knutselen. In de kelder vond ik mijn eerste muziekboek "Le premier maître" van Czerny terug. Wat heb ik als kleine uk (met veel te kleine handjes) op deze oefenstukjes gezwoegd. Bovendien had mijn pianojuf beter in een strafkamp voor stoute kleuters gewerkt, dan ook daadwerkelijk muziekles te geven. De "dégoût" voor pianospelen  werd er door haar ingebakken, maar gelukkig behield ik mijn intense liefde voor muziek. Enfin, terug naar Czerny. Het boekje ruikt intussen behoorlijk muf na jarenlange clandestiniteit in de kelder. Gelukkig bleek dat de vriendelijke meneer van de copyshop niet te deren. Enkele kopietjes gemaakt, ondertussen nog wat nostaligische poesieprentjes bij "Boekenvoordeel" gekocht, en dan naar huis voor een uurtje zalig knutselen. Wat ik met de "engelsterren" doe is nog niet helemaal duidelijk. Misschien komen ze in de kerstboom. De kerstversiering uit de '20er jaren (die elke kerst  bij mijn ouders in de boom hangt) diende alvast als inspiratie. Misschien gebruik ik ze als geschenklabel, maar ééntje ervan vond alvast een plaatsje tussen de adventskaarsen.

 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Deze sterren zullen je kerstboom mooi aankleden! Ik ben ook bezig met versieringen in muziekpapier. Deze zomer kreeg ik een heleboel oude muziekboeken. De mooiste zitten veilig opgeborgen in een oude reiskoffer, maar de gescheurde exemplaren worden momenteel gerecycleerd ;o)
    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anne,

    Je kerststerren zijn erg mooi geworden. Wat muziekpapier en poesieplaatjes al niet kunnen doen!!

    Een heel fijn weekend!

    groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie. Tot gauw, @nne

Merci pour votre petit mot. A bientôt, @nne